-
Martin Heidegger Portrait 1889 1976
Extrait d'un documentaire télévisé de Martin Heidegger (CIRCA 1970) Mix Reviewgod.
Ce passage de l'entretien précise "l'énorme malentendu critique" qui n'a pu percevoir un fondement de la pensée de M. Heidegger, "le pouvoir de manifestation de l'être à besoin de l'homme, et inversement, l'homme n'est homme que dans la mesure..."Comment, de telle manière que son langage tout entier tende à mon propre extérieur, un autre suce mon être. Comment le dehors de ma langue est fait de visions et d’auditions non langagières que seul son langage rend possibles. (Notes/dénote GD. ME. M.P)
George Steiner, Antoine Spire La barbarie de l'ignorance A voix Nue, France culture, Janvier 1997
Heidegger Documents Video
+ infos Liens
OBJETS, LA CHOSE ET PINCE LE LINGE/Qu'est-ce qu'une chose ? Martin Heidegger avec Arnaud Dewalque
Page en cours© Point to Point Studio
-
"Det Perfekt Menneske" 1967 by JØRGEN LETH [extrait]
En 2000 Lars Vion Trier, demanda au cinéaste danois Jorgen Leth de reprendre un chef d'œuvre artistique,"DET PERFEKT MENNESKE" le film étrange et poétique ; concentration frivole de la culture des sixties qui met en scène le paradoxe de la représentation "présentable" de la perfection humaine. L. von Trier demandera à son ainé de filmer cinq tableaux qui auraient les mêmes désirs que l'original tout en donnant à ceux-ci des contraintes particulières et changeantes pour chaque réalisation. J. Leth accepta le jeu. Chacun, des deux réalisateurs, espéra ainsi obtenir, à partir de espace-temps-mouvement cinématographique, un film "casse tête" Sic M.Heidegger entretien TV ouvert à l'autre (s).
" Un dimanche dans l'enfer, Paris Roubaix " Jorgen Leth 1976
A sunday in hell" "un dimanche dans l'enfer" est un film documentaire sur la compétition cycliste Paris-Roubaix de 1976, réalisé par le Danois Jörgen Leth. Tous les favoris de l'époque se retrouvent ici : Eddy Merckx, Roger De Vlaeminck, Freddy Maertens, Marc Demeyer, Ole Ritter, Francesco Moser, Hennie Kuiper, Walter Godefroot, Jan Raas, Jean-Pierre Danguillaume, Willy Teirlinck, Frans Verbeeck, Joop Zoetemelk, Raymond Poulidor... L'atmosphère très particulière de cette épreuve est bien restituée et la ferveur des supporters se ressent à chaque pavé.
"66 Scenes from America" Jorgen Leth 1982
"The five obstructions" extrait V. Réalisation Lars Von Trier & Jorgen Leth 2003
Page en cours BIOGRAPHY J. LETH
https://youtu.be/QMGKw_StDuw Jørgen Leth
https://www.youtube.com/c/BenoitMusslin
-
"La trique contemporaine" Studio point to point. Photo-composition du Christ sur la Croix de Salvador Dali.
-
Patti Smith, Piss Factory # 1974
Piss Factory
Sixteen and time to pay off
I got this job in a piss factory inspecting pipe
Forty hours thirty-six dollars a week
But it's a paycheck, Jack.
It's so hot in here, hot like Sahara
You could faint in the heat
But these bitches are just too lame to understand
Too goddamned grateful to get this job
To know they're getting screwed up the ass
All these women they got no teeth or gum or cranium
And the way they suck hot sausage
But me well I wasn't sayin' too much neither
I was moral school girl hard-working asshole
I figured I was speedo motorcycle
I had to earn my dough, had to earn my dough
But no you gotta, you gotta [relate, babe,]
You gotta find the rhythm within
Floor boss slides up to me and he says
"Hey sister, you just movin' too fast,
You screwin' up the quota,
You doin' your piece work too fast,
Now you get off your mustang sally
You ain't goin' nowhere, you ain't goin' nowhere."
I lay back. I get my nerve up. I take a swig of Romilar
And walk up to hot shit Dot Hook and I say
"Hey, hey sister it don't matter whether I do labor fast or slow,
There's always more labor after."
She's real Catholic, see. She fingers her cross and she says
"There's one reason. There's one reason.
You do it my way or I push your face in.
We knee you in the john if you don't get off your get off your mustang Sally,
If you don't shake it up baby." Shake it up, baby. Twist & shout"
Oh that I could will a radio here. James Brown singing
"I Lost Someone" or the Jesters and the Paragons
And Georgie Woods the guy with the goods and Guided Missiles ...
But no, I got nothin', no diversion, no window,
Nothing here but a porthole in the plaster, in the plaster,
Where I look down, look at sweet Theresa's convent
All those nurses, all those nuns scattin' 'round
With their bloom hoods like cats in mourning.
Oh to me they, you know, to me they look pretty damn free down there
Down there not having crystal smooth
Not having to smooth those hands against hot steel
Not having to worry about the [inspeed] the dogma the [inspeed] of labor
They look pretty damn free down there,
And the way they smell, the way they smell
And here I gotta be up here smellin' Dot Hook's midwife sweat
I would rather smell the way boys smell--
Oh those schoolboys the way their legs flap under the desks in study hall
That odor rising roses and ammonia
And way their dicks droop like lilacs
Or the way they smell that forbidden acrid smell
But no I got, I got pink clammy lady in my nostril
Her against the wheel me against the wheel
Oh slow motion inspection is drivin' me insane
In steel next to Dot Hook -- oh we may look the same--
Shoulder to shoulder sweatin' 110 degrees
But I will never faint, I will never faint
They laugh and they expect me to faint but I will never faint
I refuse to lose, I refuse to fall down
Because you see it's the monotony that's got to me
Every afternoon like the last one
Every afternoon like a rerun next to Dot Hook
And yeah we look the same
Both pumpin' steel, both sweatin'
But you know she got nothin' to hide
And I got something to hide here called desire
I got something to hide here called desire
And I will get out of here--
You know the fiery potion is just about to come
In my nose is the taste of sugar
And I got nothin' to hide here save desire
And I'm gonna go, I'm gonna get out of here
I'm gonna get out of here, I'm gonna get on that train,
I'm gonna go on that train and go to New York City
I'm gonna be somebody, I'm gonna get on that train, go to New York City,
I'm gonna be so bad I'm gonna be a big star and I will never return,
Never return, no, never return, to burn out in this piss factory
And I will travel light.
Oh, watch me now.Patti Smith : Horses & Hey Joe Concert concert #1976
Mal vu, mal dit # circa 1984 >
Jean-Luc Godard, qui dans son film socialisme à fait intervenir Patti Smith s'entretient avec Jan Decorte
+ d'infos clique sur les liens et les images / + informations click on the words and pictures
Smith-Patti_Poetry-Brian-Jones.mp3.zip
Смит-Патти-Patti-Smith-PoetryS-NYC-74-A-Real-Good-Time-Together.mp3.zip
パティ・スミス-Patti-Smith-PoetryT-NYC-74-I-m-Wild-About-That-Thing.mp3.zip
باتي سميث Смит-Патти-Patti-Smith-PoetryU-NYC-74-Harbor-Song.mp3.zip
帕蒂·史密斯-Patti-Smith-PoetryV-NYC-74-The-Hunter-Gets-Captured.mp3.zip
Πάττι Σμιθ-Patti-Smith-PoetryW-NYC-74-Piss-Factory.mp3.zip
Page en cours © studio point to point
-
FRANS ZWARTJES
Visual Training 1969
Un homme patibulaire s'engage dans une orgie alimentaire avec deux voluptueuses femmes nues ; le grimage, l'éclairage, la distribution des plans, le montage renforcent la dramaturgie du spectacle.
Acteurs : Trix, Mike et Cris (Christian Manders, Trix Zwartjes).
PAUL MCCARTHYSon Sauce 1974
Le son de 8' 08" est celui d'un homme jaune nu qui ouvre avec ses dents une bouteille de sauce à la tomate qu'il verse dans un bol blanc pour trempé l'éponge bleu avec laquelle il fait sa toilette avant de passer à autre chose. (Voir la video à + d'infos)
REVIEWGODMix de A et B 2011
Bio Frans Wartjes
Sauce video de P.McCarhty
Studio point to point